Numita dupa povestea de dragoste tragica a lui W. Shakespeare, originile Romeo y Julieta ca marca Habanos dateaza din 1875.
Marca a cunoscut faima internationala in primii ani ai secolului XX, sub conducerea lui Don "Pepin" Fernandez, un promotor talentat, care a fost printre primii care au facut cunoscuta marca de trabucuri.
Pe durata conducerii sale, nu mai putin de 20.000 de banderole au fost folosite in productie.
Winston Churchill a devenit un adept al trabucurilor Romeo y Julieta. De la vizita sa in Havana, numele sau a fost comemorat pe banderole si de asemenea a fost folosit pentru descrierea celei mai faimoase forme R y J, masurand 178 mm lungime si un diametru de 18,65 mm – forma Churchill.
Amestecul echilibrat si aromat R y J - obtinut din frunzele selectate din regiunea Vuelta Abajo – face o havana clasica cu o tarie medie.
Astazi, marca Romeo y Julieta este la fel de cunoscuta in intreaga lume si ofera cea mai variata gama de forme long filler, realizate totalmente manual .
In 2006 a fost lansat un nou format Shorts Churchill: numele sau este Robusto, forma ce a fost ratacita in acest brand.
Acest trabuc a fost lansat in cadrul Festivalurilor VII Habanos intr-un design nou – tub.
Clasament aroma: mediu